חלבון במזון כלבים

חלבונים מצויים בבשר חלב,ביצים ודגים (חלבונים מן החי). חלבונים מצויים גם בצומח (גרעינים,קטניות,אגוזים,זרעים). החלבונים אחראיים לכמה תפקודים כמו בניית רקמות חדשות, חילוף חומרים (שריפת מזון והפיכתו לאנרגיה) ,הובלת המזון והחמצן בדם( אל התאים ומהם), חלק מחומצות האמינו החיוניות שמתקבלות מהחלבונים אינן נאגרות בגוף מנוצלות רק כמספר שעות מרגע האכלה, לכן חשוב שבתפריט היומי נקבל חלבונים ואם אפשר כמה שיותר מגוונים ובאיכות גבוהה.

בחלבונים מן החי ישנו יחס נכון בין חומצות האמינו (ישנן 22 חומצות אמינו) לעומת חלבוני הצומח שחסרות כמה חומצות אמינו ולכן אין יחס נכון בינן.

הכלב והחתול שהם "חיית טרף" אמורים לאכול חלבונים מן החי על מנת שלא יגרם נזק לגוף וכמובן שההתפתחות והבריאות יהיו טובים יותר ולאורך זמן.

בתקופת הגדילה הגוף זקוק לכמות גדולה יותר של חלבונים כמו גם בתקופת מחלה ,פציעה או לאחר ניתוח, בתקופת מתח כגון: אילוף,פנסיון וכדומה…

ניתן לחלק את תזונת חיית המחמד לשלוש תקופות:

תקופה ראשונה-גדילה (כל גזע ותקופת הגדילה שלו).
תקופה שנייה- בוגרת.
תקופה שלישית- הגיל השלישי (סניור/מבוגר).
בתקופה הבוגרת ניתן להתאים די בקלות את רמת החלבון במזון, אך בתקופת הגדילה חשוב מאד לשנות את התזונה לפי גזע הכלב. גזע ענק מתפתח עד גיל שנתיים וחצי לעומת גזע גדול בסביבות שנה וחצי וגזע בינוני עד שנה. וכן הלאה…

ככל שתקופת הגדילה ארוכה יותר כך חשוב להאכיל במזון איכותי לכלבים או לחתולים , אשר מתאים ומאזן את הגדילה ויחסוך הרבה בעיות בתקופת הבגרות והסניור/מבוגר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp